piątek, 2 listopada 2012

Projekt CLIL z elementami geografii

Metoda CLIL nadaje się do zastosowania na każdym poziomie nauczania. Immersja językowa ma bardzo pozytywny wpływ na przyrost wyczucia językowego u najmłodszych. A starsi chętnie realizują projekty językowe zahaczające o treści programowe z innych przedmiotów. Tym razem daję przykład prostego projektu z elementami CLILu, który realizowałem z grupą gimnazjalistów dwa lata temu.


Temat projektu: Leben auf den Kontinenten
Grupa językowa: 3 klasa gimnazjum, III.0
Liczba jednostek lekcyjnych: 2

Projekt realizowałem w ramach seminarium "Schule im Wandel". Warunkiem było sporządzenie dokładnej dokumentacji projektu. Podczas planowania musieliśmy szczegółowo zapoznać się z podstawą programową przedmiotu, z którego treści zaczerpnęliśmy. W moim przypadku była to geografia. 

Oto plan projektu:

::: Plan lekcji języka niemieckiego z elementami CLIL :::


Prezentacje uczniów

Jednym z celów projektu było przygotowanie prezentacji multimedialnych na temat kontynentów. Prezentacje te następnie miały zostać pokazane i omówione na forum klasy. Uczniowie byli oceniani nie za prezentację jako produkt, tylko za jej omówienie. Oceniana była także aktywność grupy uczniów stanowiącej publiczność.

Oto przykładowe prezentacje, które wtedy powstały:


Open publication - Free publishing - More afrika




Filmy dokumentujące prace nad projektem

Wszystkie fazy projektu zostały sfilmowane i zmontowane jako film poglądowy.

Część I



Część II



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz