niedziela, 21 października 2012

Jak zrobić film ze zdjęć

Dziś pokażę jak najprościej zrobić zwykłe Fotostory. Wspominałam wcześniej, że warto mieć zawsze przy sobie mały aparat cyfrowy, albo telefon komórkowy z możliwością robienia zdjęć. Dzięki tym narzędziom możemy uwieczniać wiele sytuacji z życia szkoły, a zwłaszcza naszych lekcji. Wstęp za nami, więc do dzieła.

1. Jeśli np. realizowaliśmy z uczniami jakiś projekt i pracę uczniów uwiecznialiśmy na zdjęciach, zrzucamy je do swojego kompa.

2. Teraz otwieramy u siebie program do montowania filmów Windows Live Movie Maker. Jest on częścią systemu Windows, więc znajdziemy go u siebie na pewno. Otwiera nam się duża strona z wieloma ikonkami. Warto najechać myszką na każdą z nich i samemu sprawdzić do czego służy.

3. Ja klikam na ikonkę Dodaj wideo i zdjęcia. Zaznaczam gdzie są u mnie te zdjęcia i czekam, aż się otworzą. Wybieram dane zdjęcie i klikam otwórz. Mogę też zaznaczyć wszystkie zdjęcia (tradycyjnie z Shiftem;)). I już mam wszystkie zdjęcia przeniesione do swojego filmu.

4. Ikonka animacje pozwala mi wybrać spośród wielu proponowanych przejść między slajdami. Ja wybieram jedno i klikam zastosuj do wszystkich zdjęć. 

5. Zaznaczam czas wyświetlania filmu. Najlepiej nie za długi, bo zmęczy widzów, ale też nie za krótki, bo oglądanie zdjęć sprawia uczniom biorącym udział w projekcie wielką frajdę.

6. Następnie szukam ikonek, które pomogą mi stworzyć napisy początkowe i końcowe. Wybieram do tego kolor tła slajdu oraz kolor tekstu (to znajdziecie pod hasłem formatowanie). 

7. Na koniec jeszcze można dodać ciekawą muzyczkę. Czyli ikonka dodaj muzykę.

8. No i teraz tylko zapisz film. Zaznaczamy gdzie go chcemy mieć w komputerze i GOTOWE.

9. Gotowy film możecie opublikować na youtube. Gratuluję. Oto Wasz pierwszy film z fotostory. Nie zapominajmy przy tym o pisemnej zgodzie rodziców naszych uczniów na upublicznianie wizerunku ich dzieci. Pozdrawiam.

Poniższy film przedstawia zrobioną przeze mnie Fotostory z realizacji projektu Gabi und Klaus

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz